OS - din vän i natten

Vad gör man när man inte kan sova en natt som denna? Jo, man kollar på OS såklart!

Isdansen parvis var både spännande och askräckande. Jag kommer aldrig mer kunna stå på ett par skridskor utan att skämmas för hur jag ser ut. De var verkligen jätteduktiga! Tänk om jag kunde vara sådär graciös ens på parkettgolvet hemma. Jag är grymt imponerad!

Däremot ifrågasätter jag starkt om det där med Skeleton är någe bra egentligen. De ligger på en kälke, genom en isbana och huvudet först i 128 km/h. Allt vi lär barnen om att inte åka med huvudet först raseras ju lite kan man ju säga. Tur att det sänds mitt i natten på webben så inte alltför många ungar kollar på det.

Men jag kan tycka att hela konceptet är helt sjukt i alla fall. Är det folk som inte tycker om sina liv som kastar sig på kälken efter att de sprungit fart på den? En sak är säker - jag skulle då aldrig komma på idén. Men jag måste erkänna att det är ganska tufft trots allt.

Tjing tjong
Karamellstång ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback