My Precious...

Idag har jag städat. det är både roligt och tråkigt. Börjadet med att lägga allt härke på sängen och bära ut alla stora saker. Dammsög golvet. Drog fram lådorna under sänen och dammsög där. Sen tog jag en paus.

Bark och jag gjorde scones till resten av familjen. De hade spenderat förmiddagen utomhus skottandes snö. Det är skönt att det är en rimlig undanflykt att man ska städa sitt rum. Efter lunch plockade jag lite och sen gick jag också ut för att skotta rent på vår enorma altan. Det var lite mer än en meter snö. Det var jobbigt men väldigt kul! Jag har aldrig varit med om snö upp till midjan i Stockholm förut.

Väl inne i värmen plockades det mer och middagen blev en sjyst macka från Farsta Strand. Sen blev det Sagan om Ringen och plockning igen. Håller på med den tredje filmen just nu och rummet ser helt okej ut. Ska ta det sista på dan imorgon är tanken.

Söndagsmys måste jag nog säga att jag haft - det är lite mysigt att sitta och sortera grejer så de kommer på rätt plats. Men sällskapet uteblev pga sjukdom tyvärr. Hoppas du blir bra snart. Saknar dig...

Måste innan jag avslutar ge massa cred till snöröjargänget - det blev riktigt bra och jag hoppas ni kan röra er imorgon. :)

Nu ska jag se klart på filmen och sen ska jag ladda batterierna inför en händelserik morgondag.

Tjing, tjong
Karamellstång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback