Tankar om kvällen - tjejiga tankar...

Jag skickade ett mess för att säga god natt och hoppades någonstans att du inte somnat. Det vore ju bra att du sov när klockan faktiskt var halv ett, men lite egoistiskt höll jag tummarna för att så inte var fallet. Eftersom alla andra sov stängde jag av ljudet på telefonen och la den på magen. Tänkte att jag skulle hinna vara snabb och eventuellt skicka något gulligt tillbaka. Det förtjänar du. Men tiden gick - inte ens en leveransrapport. Nu, en halvtimme senare - hur förväntas jag reagera? Den första tanken är att du säkert sover. Men sen kommer tjejen i mig fram.

Tjejen som funderar lite för mycket och som ser enbart dåliga saker i att jag inte fått något svar. Har du gått och lagt dig utan att säga god natt? Första gången på över en vecka. Klart jag blir orolig. Jag vet att du var upptagen ikväll och jag förstår att det var viktigt. Ibland blir jag rädd. Och nej, det är inte coolt med brudar som har lågt självförtroende - men det känns inte riktigt som att du vågar prata med mig om allt. Vad tror du jag ska göra? Jag kommer inte fly. Den största risken är att jag kanske kan förstå och vara ett stöd. Det vill jag. Jag vill att du ska våga lita på mig fullt ut.

Jag själv är inte mästare på att öppna upp, men snart kan jag säga att det inte är ett problem. Inte till dig i alla fall. Jag övar och övar. Det går lättare och lättare.

Jag litar på dig. Jag tycker om dig.

Förresten - nu skriver jag här också :P

Säg till om jag ska ta bort det härifrån, men jag behövde få det ur systemet. Jag kunde ju inte precis ringa nu ikväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback