Matematisk intersubjektivitet!

Till att börja med får jag be om ursäkt för alla stavfel som här förekommer. Kollade genom hela bloggen igår med syster och hittade massvis. I de första fem felande inläggen tänkte jag korrigera, den gav jag upp när jag såg hur många fel som fanns. Ni får köpa att det blir fel när man med mycket känslor skriver fört på ett tangentbord. Hdet detta varit en rosa bok bredvid sängen hade där itne varit i närheten av så många dumfel som här.

Imorgon ska jag bege mig ut i de södra förorterna och försöka uppnå matematisk intersubjektivitet med min andra syster. Fröken Elli ska lära ut allt hon kan. Vad syster lär in ger sig. Men innehållsdivision och delningsdivision måste vi ju få ett grepp om! Det blir bra det!

Om fyra personer ska dela på tre bananer, dur stor del banan får då varje person?



Lösningen är vida diskuterad med en kursare som tolkade som första förslage och jag som tolkade som andra förslaget! Man skulle kunna ge alla en halv banan och en halv halva! Eller ge alla en halv banan och ge den banan som blir över till fröken! Så är barnens fastasi ganska bra och finurlig!


Åh, jag har blivit uppbikad på mitt första sologigg! :D Jag ska spela för massa barn i skogen om några veckor! Läskigt men det ska bli kul Hade varit tufft att ha en elukulele dock.. Det önskar jag mig när jag fyller år! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback