Sol, barn och galna tanter...

Väckarklockan började ringa okristligt tidigt imorse, jag skulle upp och jobba. Masade mig långsamt ur sängen efter lite trötta påtryckningar från en mer eller mindre sovande bror. Tog på mig alla kläder i högen, som jag lagt i ordning igår kväll. Borstade tänderna, klev i kängorna och började röra mig utåt, mot Bredäng. På väg till tuben inhandlades frukost - en ost- och skinkfralla, och en halvlite cola.

Tunnelbanefärden var lugn och sympatisk. Inte så mycke folk alls. Med min super-ninja-bra bok och dansband i lurarna kunde dagen knappast starta bättre. Bytte i Slussen - nu var det kallt ute på riktigt. Kom till lokalen 07:15 ungefär, bara en kvart sen. Sen var även Simon, men Robert var där i alla fall. Eller ja, Simon kom samtidigt som jag. Vi snackade lite skit och när bilen strax skulle komma och transportera oss, plockade vi ihop det sista och gick upp. Färden bar av till Västertorp och där genomförde vi en halvdag ute med23 elever. De surrade, kastade livlina och testade sina kunskaper i naturkännedom. Patrullen Järvarna vann tillslut.

Det absolut roligaste var när vi i slutet lekte den barnvänliga och våldsamma leker "Tibetansk bisonoxelefant". Ungarnas medföljande fröken såg lite förvirrad ut och smet så hon slapp se eländet. Lite fysisk kontakt har väl aldrig skadat. Ingen gjorde sig illa - mer än när en grabb i full kareta sprang rätt in i mig så vi båda gjorde kullerbyttor i snön. Han var hel och jag är gammal - så vi klarade oss helt okej.

När vi släppt ungarna och materielen bar det av till grillen i centrum för lunch - "Pappas special". Det var typ en fralla som de lade ost och kebabkött i och toastade. Sjukligt gott! Simpa drog hem och jag tog med mig Robert på äfventyr till Skärholmen. Där har de ju byggt om något fruktansvärt mycket. Jag var ganska vilse. Det är tur att det sitter uppe kartor lite här och var.

När klockan närmade sig kvart över tolv gick vi till bussen. Robert skulle till Fruängen och köra bil, så jag tog samma buss. Bytte buss i Älvsjö - eller snarare väntade in den riktiga bussen som gick till Skarpnäck. Njöt av att vara glad och nöjd. Klev av vid Hemköp och gick för att handla. Det blev lite gott och blandat, bl.a. körsbärsté och köttbullar. Sedan tog jag den lata vägen och åkte buss ner till centrala Skarpnäck. Här spårade det ur för en stund.

Jag klev av bussen och tänkte undersöka vad det kostar att kopiera en nyckel hos skomakaren/måleriaffären/nyckelkopieraren/allt-möjligt-annat-stället. Gick fram och skulle känna på dörren när en dam, som just klvit av bussen, fick något bryt och smällde in i mig. Riktigt hårt dessutom. Sen gick hon med raska steg över gatan och började sparka på en papperskorg. Jag vill inte veta om det var någon häst hemma där, men shit vad förvånad jag blev...

De hade inga blå nycklar i alla fall visade det sig. Så jag gick hem och packade upp. Nu har jag gjort té och ska väl spela lite ucke innan kursen ikväll. Hittills har dagen flutit på bra! Solen skiner och den gula jackan matchade vädret. Kan inte alla dagar vara som det varit idag?

Förresten - är det inte dags för årets första glass i solen snart?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jodå! Glass e asagott!! Möt mig på Lhs på fredag raring... tandlös å jävlig e hon din storasyster, men fan va d kommer ila i mitt "hål".... Men träffa dig vill jag SJÄLKLART!! göra!! Kramar i massor!!

// Storasyster ;)

2009-03-25 @ 17:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback