Självdiciplin...

Flickan utan självdiciplin ska försöka styra upp sig. Har gjort en stor "att-göra"-lista på ett papper i ett block. Hon har gjort upp ett schema för imorgon som hon hade tänkt hålla.

9-11: TV och maila lite saker
11: Äta
12: Skriva ihop redovisningen från sportlovskursen
13-16: Skolarbete
16: Fixa lite mer ambitiös middag
18 --> : Vi får se vad dagen lider ;-)

Inte helt tajt schema, men tänkte att jag börjar så. Kanske lyckas och steg för steg kan schema bli tajtare. Men det är helt klart värt ett försök!

I övrigt börjar jag och min syster (som inte vet vad matematisk intersubjektivitet är... :P ) bli väldigt synkade. Att hålla samtal på fyraställen på FB igång samtidigt kräver en del koordination. Att hon fått mig att dricka the och skriva listor är en annan femma. Jag sabbar ju hennes dygnsrymt, så på det hela taget är det nog ganska lika... ;-)

Tycker om alla mina syskon! Vad gjorde jag utan er?  Massa kramar till er fyra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback