Dagens fenomen...

...är alla medelålders karlar med sina ryggsäckar. Det är ju inte vilka ryggor som helst heller. Ju fler fack de har, desto bättre är de tydligen... Och helst ska de vara svarta med grå/silvriga detaljer. Jag förstår att vissa använder sina ryggor till max och stoppar prylar i alla facken, men jag tror det att det är de karlarna som gör det. Kalla mig fördomsfull, men jag tror att de inte kommer hitta de kvarglömda sakerna i alla facken efter att dottern eller frugan lånat ryggsäcken. Så varför ens ha en ryggsäck med så många fack? Kan ju vara praktiskt att ha många ställen att lägga saker, eller? Jag vet inte, men det blir en gullig trend när jag på vägen hem (en timmes restid) lyckades skåda mellan fem och sju herrar med liknande ryggsäckar. Den största nackdelen jag har erfurit med en ryggsäck i samma stil är att det är knepigt att hitta nycklarna när man lagt dem i "ett bra" fack...


Nu hittade jag inte exakt den modellen, men den här ligger ganska nära fackmässigt ;-)
Bildkälla: http://www.clasohlson.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback