Full kalabalik - allt på en gång!

Det är lite så det är när det ska komma folk hem till Länna. När det desutom är ganska många folk blir det knappast bättre. Dock har man med åren lärt sig hantera sina föräldrar i denna ångestfyllda stresssituation. Det ska städas - överallt! Det ska plockas rent - överallt. Det ska se bättre ut - både i huset, runt huset och alla människorna i huset (alltså överallt). Det är full panik redan tre dagar innan och himlar vad man får höra om man inte gjort det man ska. 75% av alla krigen hemma sker under de här omständigheterna. Det är inte lögn - senast i morse. Men det är så det är ibland.

Idag har min söta underbara bror tagit studenten. Tyvärr fick han inte åka något tuffare än vår studentpimpade Volvo, men han var riktigt nöjd trots allt. Åh, han var så snygg i sin skjorta och sin studenthatt. Det får en att minnas tillbaka till imorgon för exakt tre år sen. Tiden går fort!

Efter utspringet blev det hem och fixa. Eller ja, lite handling först och sen fixa. Jag har hjälpligt plockat i ordning i mitt rum och städat toaletten. Nu har jag lyckats dra mig undan för att spendera lite kvalitetstid med min dator - kolla mail, fb, mer mail, mer fb... Konceptet är nog ganska klart. ;)

Så om en halvtimme kommer folket. Snart borde man gå å duscha eller nåt. Och kanske byta om lite. Kanske sminka sig lite dagen till ära? Ja, ja, vi får väl se.

Till kvällen blir det med största sannolikhet Tunnan med förhoppningsvis några kul folk. Det ger sig.

Nu fixa till sig sen vara social! Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Jojo

LYCKA TILL!!



Och säg grattis till Addepadde!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback