Hej hopp! ...

Hej hopp!

Jag är i Lund och hälsar på. Sjukt skönt att komma bort från alla måsten och få turista lite. Har gjort Lund shoppingmässigt och dessutom köpt vykort. Borde kanske skriva och skicka dessa innan jag åker hem... Vi får se hur det blir med den saken. Men men. Jag har förvånats i alla fall. Alla trevliga människor. Helt sjukt.

Lilla blyga jag skullebefinna mig på plats 2200. Till en början hittade jag dit själv och var bara fyra minuter sen. Helt otroligt! Pratade per telefon med min skåning hela vägen. Alla borde ha en egen skåning. De gör en glad med sin underbara dialekt. Dessutom kan de hitta på nya ord som låter roliga, och påstå att de betyder något. Helt otroligt. Papphatt! Puss på dig.

Sen var det bordsplacering och jag hamnade med massa läskiga nya människor. Drack snapps som smakade enbärsbarr typ och människorna var inte helt läskiga. En scout, en fröken och ett par trevliga människor till. Intersubjektivitet! (Sara, I know you like it! ) Kvällen fortskred i samma trevliga anda. Så vid fem rullade vi hemåt.

Sammanfattning:
Studentstäder innehåller fler trevliga människor än en normalstad. Så det är fett najs!


Puss och kram från Lund!

Kommentarer
Postat av: Jojo

Lund är en mycket mysig stad.

Har man inte ett gäng skåningar så är man mobbad - jag har ett helt kompani så jag är bäst! ;)

Postat av: Sara;)

Klart ja gör!! Vygotskij 4 the win!!

of course and always!!

Luv ya !

POK**

Storasyster ;)

2009-01-26 @ 14:43:11
URL: http://www.saramjohansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback