What is love?

vad är kärlek?
när det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka
när du fnissar som en liten flicka
när man känner något man can't deny, when the eagles fly over mountain high
när all oro är som bortblåst och försvunnen,
när Simba återvänder i lejonkungen
när man bara drar replik för att slippa krångla, min pappa är rik vill du hångla
om man spärrar upp sina ögon och tittar bak med huvet ut,
då ser man galen ut.
det hör egentligen inte hit att höra, det är bara en grej man kan göra
när jag dansat med elin en sommarnatt lång.
och vi satt på en parkbänk, jag var kär hon drack rom.
när elin sa att jag var den vackraste som finns, såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans
våga styr som en kapten, våga fall som ett löv, våga chansa och se hur det går
vad är fegt? vad är mod? what is love? baby don't hurt me, don't hurt me no more.


Björn Gustafssons dikt om kärlek. Helt underbart!

Men det är ju sant till viss del. Men kärlek kan vara så mycket mer och så brett. Pirret i magen när man får ett sms, även om det bara innehåller två ord eller en glad gubbe. Att få ett enda tecken på att man finns. Att man är sedd. Även inte kärlek-kärlek. Kärleken är att vitt bergepp. Så får ni, fastän många, plats i mitt hjärta!

Jag tänker på dig väldigt oftast! (Alltså mer ofta än ofta :P ) Men jag vill inte skrämmas. Jag vill bara finnas och att du ska se mig. Du gör mig glad, mitt i kaoset och alla måsten. :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback