Melodifestival och besvikelse...

Hamnade i goda vänners lag för att beskåda första deltävlingen. Trevligt, sen drog tävlingen igång. Var ska jag börja? Petra Mede... På allvar... Vem är ansvarig för att utsätta hela svenska folket för henne? Sarkasmer och hon tror att hon är roligt? Ge oss Luuk tillbaka! Och pausgrejjen... Allvarligt. Måste de väga upp förra årets succé med skit så folk ska koll nästa år eller? Björn - Jag älskar dig! Och ja, det var bättre förr!

Bidragen var bra. De flesta helt okej. Söta pojkar, snygga pojkar, skön musik och spännande outfits! Shirley Clamp med föööör hög slits, Nina Söderquist med tuffa kläder och Jonathan Fagerlund. OMG, Jonathan gjorde min kväll. Sötast i Sverige! Synd att han bara är nittia.. Men det var något fint att titta på i alla fall. Trist att han inte kom vidare...

Sen kommer ett helt eget kapitel. Caroline Af Ugglas. På riktigt. Att hon ens kom med från början gör mig förvirrad. När hon dessutom tillhörde topp fem efter folkets röstning blir jag rädd. Att hon inte gick vidare till duellen trodde jag skulle rädda kvällen, men icke. Hon hamnade vidare till andra chansen utan att duellera... Vem har hon legat med egentligen? På allvar. Jag är rädd... Alltid onöjd efter melodifestivalen. Det är väl typiskt svenskt... Men nu måste man ju se de andra programmen - även om det bli i repris på webben.

Som avslutning ger jag er en bild av den snygge, (lite för) unge Jonathan Fagerlund (från SVTs hemsida)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback