40 * 25 meter! :D

Igår var en sån bra dag! vaknade relativt i tid, fixade och donade mad saker. Snackade en del på FB ;-) Haha! Sen drog jag in och skulle simma på Forsgrénska vid Medis. Eftersom jag inte ofta rör mig så mycket tänkte jag att jag skulle simma ett tag, tills jag var lagom sliten. Så jag bytte om och duschade, som man ska. Gick ner för den snorhala. livsfarliga trappan och klev ner i bassängen. Skaffade mig med ens ovänner - medelålders kvinnor som bara lallade runt och inte verkade ta det seriöst alls. Simmade om dem ett par gånger och sen fick jag onda ögat vill jag lova. Simmade och simmade. Efter 20 längder stannade jag upp någon minut - jag var lite trött. Men jag kunde ju inte ge upp då! Så åtta längder till. Sen två längder på rygg, men nacken sa emot så det blev på magen igen. Då had jag passerat trettio och skulle helst gett upp - men snart hade jag ju simmat 40 längder. Skönt! Efter de sista längderna nä'r jag väl uppnått 40 längder funderade jag ett ögonblick på om jag inte skulle ta tio till, då hade jag varit halvvägs till hunhdra! Sen skulle det ju aldrig ta stopp. Vilken tur att jag har spärrar!

Så istället för att ta mig vatten över huvudet gav jag upp och besökte bastun på vägen ut. Först då började jag reflektera över hur långt jag simmat... Men jag trodde jag hade fel i mitt huvud när jag kom fram till 1 000 meter. Jag mötte i omklädningsrummet Filippa som är både smart, läst natur och nu pluggar på KTH. Var ju tvungen att fråga henne. Och jo, en kilometer. Helt otroligt! Duktiga jag! :-D

Sen hade jag en middagsdejt :-D I like a lot!

Ukulelen var sjukt kul senare på kvällen. SKönt att komma igång igen! Det är härligt när det flyter och ackorden trillar på utan vidare eftertanke. Sjukt kul!

Så efter en bra dag pratade jag i telefon i en och en halv timme. Det var mysigt. :-) Kollade på Sex and the city, men somnade en bit in. Skönt avslut på en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback