Vin, kalas, studentskiva, utvärdering och cheeeeesecake!

Helt underbar helg! Började bra med att CSN lyckats leverera pengar även denna månad. Åkter till Farsta och shoppade loss. Eller snarare jagade efter en axelbandslös bh till min klänning. Inte en helt lätt uppgift kan jag meddela. Men skam den som ger sig. När jag nästan var klar för dagen ringde en god vän och menade att han skulle tända grillen och dricka en öl på kvällen. Såklart skulle jag dit! Riktigt trevligt blev det. Kom hem lagom sent :P Lärdomen från fredag var att även fina vinflaskor med kul etiketter kan vara fulla med riktigt okej vin!

Lördag var inte fullt så driftig. Men sov ganska lagom länge. Åkte på kalas till kusinen och hans tjej i VH. Det var mycket trevligt. Det knepiga har ofta varit förut att det blivit så stelt, men den här gången var det riktigt trevligt. Kändes mycket bra. Åt god tårta, mormor pratade snusk (bara en gång, men jag blev lite chockad) och vi kollade i centrum men missade allt jippo...

Sen bar det av hem för att fixa sig inför skivan på kvällen. Jag var så himla snygg. Händer inte så ofta, men igår. OMG säger jag bara :P Men på allvar var klänningen underbar och ja, allt stämde typ. Riktigt nöjd. Skivan var väl helt okej. Roligt att göra folk glada. Min ålder steg avsevärt när jag kom in i lokalen. Om det berodde på attt alla andra var yngre eller att mitt sällskap var mycket äldre och det smittade av sig vet jag inte riktigt. Men det blev positivt senare när vi lämnade den höga musiken för en bar som tydligen oxå tyckte om hög musik. Men de kunde verkligen göra goda drinkar. Fläder var min favorit, men Skogen var inte dum den heller! Sen var det hem och sova.

Vaknade relativt okej idag. Mådde inte jättedåligt. Sen somnade jag om och vaknade när jag fick mess tio i två. Tyckte de var tidiga in till mötet, men det skulle visst börja två, och jag hade nyckeln. Skyndade mig iväg. Satt på ett helt okej möte, inget nytt och revolutionerande direkt. Men trevligt folk i vilket fall. Efteråt tog jag sällskap med mig, sen gick jag och kramades lite, jag och sällskapet åt middag, gick ner till lillebror och snackade lite med honom och lämnade prylar, och sen bar det av ut i skogen nästan. Duvbo - det låter ju som det skulle ligga långt borta... Inte mitt fel heller. Jag och mitt nya sällskap kollade film och åt cheesecake. Mmmmm vad god den var! Vi kollade på medeltidskläder och luktade på allt från tvål till sköljmedel och doftljus. Skönt att de manliga svärden och doftljusen lever i harmoni i klädkammaren :P

Nu är jag hemma och strax i vägen när combon vill sova... Men tänkte lite snabbt bara meddela att helgen varit tiktigt skön. Behövde en social helg utn blå outfit. Tack allihopa! :)

Saknar ett par personer, men de har fullt upp hela tiden med familjer och barn, manliga leksaker, arbeten och divers scoutiga saker,,,  Vissa lite extra saknade såklart! Hoppas ni oxå hade en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Storasyster



Jag saknar dig så förtvivlat-

!!

Sitter mitt i natten och planerar min lektion som jag ska hålla i i morgon.. yeah right, det är redan morgon.. jag menar idag.. tiden går alltför fort.. men snart, snart har två veckor utan min älskade lillasyster gått till ända... fika?? Redan dag 1 efter min låååånga väntan...??

Eller??

Mkt händer nu , vindarna blir allt jummare, Becca äär färdigtjärad, och de har ringt från Nynäs kommun o önskar en arb. intervju.. man e inte helt inpopulär... Gut!! Fast.. allt jag egentligen önskar mig nu är en varm Elli-kram...!

Hälsa fantin å lillebror ;)

Kramar om!

// Storasyster ;)

klockan är nu 02:40...suck!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback