Liknelserna haglar...

Ännu en dag till ända. Sovit massvis. Missade skolan idag. Jag sov. Kom iväg till ucken i vilket fall. Det rullar på som vanligt. Ont i fingrarna idag. Borde spela lite varje dag tror jag. Eller jag vet inte. Fast det är ju kul. Spelar så konstiga låtar ibland bara, men det breddar ju ens musikbibliotek. De konstiga låtarna kolla man upp på Spotify när man kommer hem!

Sen var det det läskiga. Klump i magen. Nervös. Förstår inte varför. Jag vill inte att det ska bli dåligt. Kan inte lägga fram det på ett bra sätt. Det kommer bara låta som ett ultimatum och sånt vill jag inte syssla med. Enkelt är det inte i alla fall, det är ett som är säkert.

Jag är som ute och orienterar utanför min trygga karta. Jag vet vart jag vill men hittar inte vägen. Får råd av folk på vägen som att svänga vänster vid älgen, men ingen kan ge en rak och rätt vägbeskrivning. Gissar att jag får gå på känsla och hoppas att jag kommer fram dit jag ville. Min största rädsla är att vägen är lång och jobbig. Vada i träsk har aldrig varit en favorit. Men jag är envis, så det krävs en del för att jag ska vända om och gå hem till mitt smultronthe. Envis och målmedveten. Dock brukar ju ambitionsnivån ligga lite högre än jag i verkligheten kan prestera. Den som lever får se, just nu verkar det som jag ska ta vänster vid den stora stenen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback