Dagen efter

Efter gårdagena landning med huvudet före lever livet bättre idag. Försov mig lite, eller ganska mycket, men det gjorde verkligen inget alls. Gruppen kanske blev lite bitter, men jag mår bättre i vilket fall.. Igår blev jag utlurad för att dricka öl. Det var riktigt trevligt, och vi båda behövde det just då. Det blev ganska sent innan vi kom i säng, men jag var så avslappnad. Det var helt klart bättre än att ligga hemma i sängen och tycka synd om sig själv, nu fick jag prata så mycket jag ville om det hela. Åh, jag tycker så mycker om min storebror.

Livet verkar snurra tillbaka till sitt vanliga jag. Ororn i huvudet ligger kvar, men det får inte ta överhand igen. Jag tänker stå stadigt på jorden och se hur den snurrar vidare. Det känns som man är med i en bok, helst skulle man kolla sista kapitlen redan nu så man vet. Men tiden får väl utvisa vad som händer. Jag är kär, det är bra och gör mig glad samtidigt som det är lite tungt och gör lite ont. Får fokusera på det bra.

Ej var jag sky,
ej var jag våg:
död som en is,
fjättrad jag låg.

Så kom du, sol,
gjorde mig fri:
våg är jag nu,
sky kan jag bli.

Albert Theodor Gellerstedt (1836-1914)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback