Observationer på tunnelbanan

1) Fullgubben som ska försöka prata med alla. "Atombomber kan de bygga, men inte fan kan de stoppa regnet. Vad är det för värld vi lever i?"

2) Alla unga som pratar i telefon. Och självklart högt och ljudligt! Om nån som käkade nitroglycerin. Om nån sportfåne som inte gjort så bra ifrån sig på sista tiden. Om nån som skulle hyvla av någon annan genom att dissa får att han hade liten snopp.

3) Fyra medelålders tanter som sitter i samma sektion djupt insjunkna i varsin bok. De verkade inte känna varandra, men vad vet jag, jag satt ju i telefon som alla andra halvunga!

4) Ungen som högt och tydligt berättar om sin dag i skolan och sen ställer sådär jobbiga frågor, så föräldern måste svara  på hemspråket för att slippa skämmas.

5) Nu kommer jag säkert få skit av någon, men med tanke på min bakgrund skiter jag i och kör ändå! Förortsungarna som hittat någons nummer och ringer och trackas. Tjejerna ringer killar och killarna ringer tjejer. Man kan ju inte ringa folk av samma kön, det går ju inte. Sen trycker man den hemliga koden så det inte syns vilket nummer man ringer från. Klassiker! Redan när jag var ung. Fast då ringde man från fast telefon till en annan fast telefon. Mest frekvent förekommande under tjejmiddagarna i femman.

6) Ungdomen som med stora lurar spelar musik så hela vagnen hör. Gärna med mycket bas och trummor. Typ rock.

En sak är säker, det händer alltid spännande saker på tuben, om man orkar se sig omkring! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback