Frysa ner sig när man dör??

Kollar på TV och det är en typ dolkumentär om en kvinna som har massa tumörer. När hon dör ska hon frysa ner sig för 80 000 pund. Tanken är att hon ska väckas om femtio år och då botas för att kunna leva ytterligare. Det är en hel vetenskap kring hur detta förfarande går till. Nu läggs hon, frusen och allt, i en sovsäck och sen in i en stor aliminiumbehållare. Med huvudet först... Mannen kom dit och hälsade på. Han kramade behållaren och viskade mysiga ord. Vad fick vi inte höra.

Vetenskapensmännen menar att det ger folk falskt hopp. Att släkten litar på att de kommer komma tillbaka. Men det är ju inte säkert. Man måste ju kunna bota dem också. Familjerna skickar julkort och födelsedagskort till de infrysta, som sparas i arkivet så de kan få dessa när de "vaknar". Skönt, det finns inte ens belägg för att det ens är möjligt att återuppliva dem.

Som en kyrkogård, fast i vetenskapens tecken. Nej usch... Jag tänker inte lägga pengar på att som död frysas ner i 196 grader minus... Tillsammans med fyra kroppar och fem huvuden. Japp, nio pers i samma konservburk. Folk vill på allvar frysa in sina huvuden. För när de återupplivas kan de få en ny kropp.... Låter som en saga - eller en skräckhistoria. Jag vill inte frysas. Bränn mig och begrav mig när jag väl dör av ålder och lycka. Inget jävla tjafs om att komma tillbaka..

Hela grejen låter som en film jag sett ett gäng gånger. IDIOCRACY - se den och sen kan vi diskutera OM man verkligen vill vakna upp massa år efter ens död...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback